Hergün, yaklaşık 3 kentilyon byte veri üretmekteyiz. Bu hız ve miktarı bir başka şekilde ifade etmek gerekirse; Dünya’da mevcut olan verininin %90’nını son iki yıl içinde üretmiş bulunmaktayız.
Internet’de ayak
izi bırakmaksızın yol almak mümkün değil. Her gönderdiğimiz mesaj, sosyal
network’lerde yaptığımız her yorum veya beğeni, her telefon çağrımız, bankalarda
yapılan tüm işlemler veya internetde yaptığınız alışverişler, BIGDATA olarak isimlendirilen VERİ OKYANUSU’na akan nehirleri, dereleri veya düşen
yağmur damlalarını oluşturuyor.
BIGDATA, bir
pazarlama ve karar destek unsuru olarak; pazarlamacılar için, heyecan verici ve
tüketicisini sınırsız düzeyde tanıma firsatları içeriyor. Stratejistler için,
geleceğe ilişkin daha doğru öngörümlerde bulanabilme ve varsayımlar üretme
şansı sunuyor. Finasmancılar için daha etkin risk, kaynak ve hız yönetimi
olanakları yaratıyor. Ama nasıl?
BIGDATA, her
inovasyon sürecini tanımlamakta kullandığımız S Eğrisinin henüz başlangıç
aşamasında. IBM başta olmak üzere, önemli IT hizmet kuruluşları, şimdiden
milyarlarca dolarlık yatırımı, depolama, analiz ve kullanılabilir bilgi üretme
süreçlerine harcamış bulunuyorlar ve en az 100 katını önümüzdeki 5 yıl içinde
harcamaya devam edecekler.
Internetde tüketici
davranışlarına ve tercihlerine yönelik bilgi hizmeti sunan şirketlerin yıllık
cirolarının, US$ 10 milyar düzeyine şimdiden ulaşmış olduğu tahmin ediliyor.
Bir dönem yakın çalışma firsatı elde ettiğim Gian Fulgoni ve Magid Abrahan (IRI
Chairman, CEO) tarafından kurulan comScore,
2013 yılını US$ 286,860 milyon ciro ile tamamladı. (Kaynak: ComScore-Annual Report 2013)
BIGDATA, yeni bir
bilgi kaynağı mı, yoksa internet ekonomisinin yarattığı yeni bir gelir fırsatı
mı? Bu derin ve koskoca VERİ OKYANUSUNU, Türk girişimcileri, karar süreçlerinde
nasıl kullanarak operasyonlarına etkinlik ve kar sağlayacaklar veya nasıl
farklı bir gelir yaratma modeline dönüştürecekler.
Siz, bu VERİ
OKYANUSU’nun neresindesi niz? Güzel bir manzara gibi seyrediyor? Henüz nasıl
yüzeceğinizi bilmediğinizden, ayaklarınızı ıslatacak kadar kenarında dolaşıyor?
Yada derinlik sarhoşluğuna kapılmadan güçlü kulaçlar atarak bilgiye doğru yüzmenin
keyfine mi hazırlanıyorsunuz? Konumunuz ne olursa olsun, öğrenmeye ve düşünmeye
başlamak gerekiyor. BIGDATA'nın, “Sonraki Büyük Şey (next big thing)” olmadığını düşünüyorum,
ama “Sonraki Büyük Şeyin” doğuşundan sorumlu olacağından eminim.
Aşağıdaki
infografikler, bahsettiğim büyüklük ve fırsatlar hakkında bazi ipuçları
sunuyor.




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder