Strateji Inovasyonu

Strateji Inovasyonu
Strateji bir takım oyunudur

20 Nis 2014

BIG DATA – Yeni bir karar destek aracı mı, yoksa yeni bir gelir kaynağı mı?


Hergün, yaklaşık 3 kentilyon byte veri üretmekteyiz. Bu hız ve miktarı bir başka şekilde ifade etmek gerekirse; Dünya’da mevcut olan verininin %90’nını son iki yıl içinde üretmiş bulunmaktayız.

Internet’de ayak izi bırakmaksızın yol almak mümkün değil. Her gönderdiğimiz mesaj, sosyal network’lerde yaptığımız her yorum veya beğeni, her telefon çağrımız, bankalarda yapılan tüm işlemler veya internetde yaptığınız alışverişler, BIGDATA olarak isimlendirilen VERİ OKYANUSU’na akan nehirleri, dereleri veya düşen yağmur damlalarını oluşturuyor.

BIGDATA, bir pazarlama ve karar destek unsuru olarak; pazarlamacılar için, heyecan verici ve tüketicisini sınırsız düzeyde tanıma firsatları içeriyor. Stratejistler için, geleceğe ilişkin daha doğru öngörümlerde bulanabilme ve varsayımlar üretme şansı sunuyor. Finasmancılar için daha etkin risk, kaynak ve hız yönetimi olanakları yaratıyor. Ama nasıl?

BIGDATA, her inovasyon sürecini tanımlamakta kullandığımız S Eğrisinin henüz başlangıç aşamasında. IBM başta olmak üzere, önemli IT hizmet kuruluşları, şimdiden milyarlarca dolarlık yatırımı, depolama, analiz ve kullanılabilir bilgi üretme süreçlerine harcamış bulunuyorlar ve en az 100 katını önümüzdeki 5 yıl içinde harcamaya devam edecekler.

Internetde tüketici davranışlarına ve tercihlerine yönelik bilgi hizmeti sunan şirketlerin yıllık cirolarının, US$ 10 milyar düzeyine şimdiden ulaşmış olduğu tahmin ediliyor. Bir dönem yakın çalışma firsatı elde ettiğim Gian Fulgoni ve Magid Abrahan (IRI Chairman, CEO) tarafından kurulan comScore, 2013 yılını US$ 286,860 milyon ciro ile tamamladı. (Kaynak: ComScore-Annual Report 2013)

BIGDATA, yeni bir bilgi kaynağı mı, yoksa internet ekonomisinin yarattığı yeni bir gelir fırsatı mı? Bu derin ve koskoca VERİ OKYANUSUNU, Türk girişimcileri, karar süreçlerinde nasıl kullanarak operasyonlarına etkinlik ve kar sağlayacaklar veya nasıl farklı bir gelir yaratma modeline dönüştürecekler.

Siz, bu VERİ OKYANUSU’nun neresindesi niz? Güzel bir manzara gibi seyrediyor? Henüz nasıl yüzeceğinizi bilmediğinizden, ayaklarınızı ıslatacak kadar kenarında dolaşıyor? Yada derinlik sarhoşluğuna kapılmadan güçlü kulaçlar atarak bilgiye doğru yüzmenin keyfine mi hazırlanıyorsunuz? Konumunuz ne olursa olsun, öğrenmeye ve düşünmeye başlamak gerekiyor. BIGDATA'nın, “Sonraki Büyük Şey (next big thing)” olmadığını düşünüyorum, ama “Sonraki Büyük Şeyin” doğuşundan sorumlu olacağından eminim.

Aşağıdaki infografikler, bahsettiğim büyüklük ve fırsatlar hakkında bazi ipuçları sunuyor.

 

 

 

Hiç yorum yok: